Óratípusok

Testébresztő

Az óratípus magába foglalja azokat az erő-állóképességet fejlesztő gyakorlatokat, melyekkel a teljes test átmozgatása valósítható meg.

Az óra 10-15 perces bemelegítéssel indul, amellyel előkészítjük az edzésre a foglalkoztatásra kerülő izomcsoportokat. Ezt követi 35-40 percben az egész testre kiterjedő alakformáló program. Az edzők személyiségétől és a vendégek edzettségétől függően változnak a gyakorlatok és a programok. A gyakorlatokat különböző kiinduló helyzetekből hajtjuk végre, izomcsoportonként 2-3 gyakorlat végrehajtásával.

Az órák időtartama: 50 perc

Aquafitness

A vízi torna lényege a sekély vízben végzett tornagyakorlatok. Ez egyfajta ellenállásos edzés, ahol a víz ellenállását használjuk az izommunka fokozására.

Az aquatornát elsősorban gyógyászati keretek között alkalmazták. Nagy gondot jelentett, hogy sokan beiratkoztak ugyan szárazföldi fitness termekbe, de néhány edzés után rájöttek, hogy bizonyos gyakorlatokat nem tudnak elvégezni az ízületi és gerincbántalmakban szenvedők. A fitness túl megerőltetőnek bizonyult az idősebb korosztály tagjai számára, a túlsúlyos emberek ízületei pedig gyakran nem bírták a terhelést. A víz felhajtóereje leveszi a terhelést az ízületekről, ezzel kímélve a testet a túlzott terheléstől.

A vízi gyógytorna gyakorlataiból kidolgozták a medencében végezhető fitness gyakorlatokat a nagyközönség és minden korosztály számára.

Az órák időtartama: 50 perc

Gerinctorna

A gerinctorna foglalkozásokon célzott gyakorlatokkal erősítjük meg a gerincet tartó izmokat, miközben figyelmet fordítunk a helyes testtartás kialakítására.

A testtartást a gerinc és a körülötte húzódó izmok állapota határozza meg. Amikor az izmok erőegyensúlya felborul, jelentkeznek a különböző hát- és derékfájdalmak, kialakulhatnak gerincferdülések és tartás hibák. A gerinc és a medence körüli izmok állapotának rendezése segít visszaszerezni a mozgás, a mindennapi élet könnyedségét és a test rugalmasságát. A mozgásszegény életmód erősíti a városi, irodai, volán mögötti életmód negatív hatásait. Ezek a hatások nem csak a mozgató szervrendszerben jelentkeznek, de ugyanígy hatással vannak az állóképességre, a hangulatra és a mindennapi életvezetésre is. A gerinctorna foglalkozásokon célzott gyakorlatokkal erősítjük meg a gerincet, tartó-mozgató izmokat, miközben figyelmet fordítunk a helyes testtartás kialakítására. Testünk átmozgatásával erősítjük immunrendszerünket, és kidolgozzuk a nap során felhalmozódott feszültségeket. A mozgások tudatosításával megtanuljuk gazdaságosan használni testünket, és növekedik a koncentráló képesség is.

Az órák időtartama: 50 perc

Az órarendért kattintson IDE!

Ugrás az oldal tetejére